Soli(e)tude

Nagy Ákos kompozícióját Baráth Bálint és Matuz István adják elő. A videó alatt pedig a szerző vall nekünk a műről.



“Izgatott az a gondolat, hogy gagakut írjak európai és tradicionális hangszerek keverékéből. Három hangszert feltétlen akartam szerepeltetni: a shō-t, ami szájorgona. A hichiriki-t, ami egy oboaszerű, dupla nádnyelves hangszer. Valamint a ryūteki helyett, ami a gagkuban szereplő bambuszfuvola,
a shakuhachi-t.

Az első tételben hichiriki mellé zongora társul. A zongora a shō clustereit és a kakko, – kétfejű dob, amin a bőr egy fémkarikán van rögzítve – , pulzáló ütéseit eleveníti meg.

Mivel az országban nemigazán elérhető a jó minőségű hichiriki és pláne a rajta játszó művész, így lecseréltem shakuhachi-ra.

Matuz István ezt a verziót mutatja be Baráth Bálint zongoraművésszel közösen. A felvétel 2013. októberében készült a budapesti Nádor teremben.

Az ajánlás Salvi Nórának és a Matuzoknak szól.

(A darab második, harmadik tétele folyamatosan készül…)”.

A szerző jóvoltából kottából is követhetjük a teljes darabot:

Összehasonlításként pedig itt egy tradicionális gagaku:



This entry was posted in Napról-napra, videó and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply