Emily Beynon sorozata – 4

Mozart – G-dúr koncert

Mozart G-dúr koncertjét – minden próbajátékok ékkövét – a művésznő két részben tárgyalja. Ha Mozart nem írja meg az a darabot nem tudom mi lenne a kötelező mű nemzetközi versenyek döntőjébe, felvételiken és próbajátékokon…

1.rész – Általános gondolatok

2.rész – Ütemről ütemre

Az illusztrációként mellékelt koncertrészletet ezúttal elég nehéz kapcsoltba hozni a mai témával, de saját jogán helyet kaphat, hiszen Theobald Böhm Schubert feldolgozása talán a fuvolavirtuóz-konstruktőr legmaradandóbb műve, és már elég régóta megjelent nyomtatásban, viszont mindehhez képest ritkán hallható. Emily Beynon biztos kézzel emel ki három művet a sorozatból, de a ciklus valójában hat darabot tartalmaz: Gute Nacht
Der Lindenbaum, Das Fischermädchen, Ständchen, Am Meer, Die Taubenpost
. Ebből halljuk az alábbiakat:

Három Schubert dal Theobald Böhm feldolgozásában
1. Gute Nacht
2. Stänchen
3. Fischermädchen

Emily Beynon – Barber ~ Canzone
Okamoto Tomoya – zongora
2019.11.30. Dolce Art Hall, Szöul, Korea

30.Nov 2019
Dolce Art Hall, Seoul, Korea

A Gute Nacht-ot Walter Auer szintén míves előadásában is meghallgathatjuk itt, Robert Bigio oldalán. – http://robertbigio.com/auer.htm

A sorozat többi darabja mindig csütörtökön jelennek meg:
Április 9 Body Scan
Április 16 Légzés
Április 23 Mozart – G-dúr koncert
Április 30 Felhangok
Május 7 Brahms 4. – fuvolaszóló (zenekari állás)
Május 14 Mendelssohn – Scherzo (zenekari állás)
Május 21 Rossini – Tell Vilmos (zenekari állás)
Május 28 Sztravinszkij – Petruska (zenekari állás)

This entry was posted in Napról-napra and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply